tirsdag den 18. september 2018

Søndagslæsning: Kære Zoe Ukhona

Når man har støvsuget hele huset, må man ligge i sofaen og læse. Sådan er reglerne.
Billedet er fra søndag eftermiddag, og jeg lå desværre alt for kort tid på den sofa. Kan ikke huske om det var mand, børn eller hund, der afbrød mig. 
Som det ses på billedet, læser jeg Pelle Hvenegaards 'Kære Zoe Ukhona', bogen om Pelles og hans kone Carolines lange hårde vej fra ufrivilligt barnløst, igennem utallige fertilitetsbehandlinger, og endelig med adoption af den smukke datter fra Sydafrika. Pelle er journalist og arbejder i TV-branchen, men han skriver også faktisk ok. Jeg ville dog godt have været ind over manuskriptet i forhold til hans afsender/modtager-idé med at bogen er skrevet til Zoe Ukhona, for det virker slet ikke efter hensigten, i hvert fald ikke på mig. Måske fordi det ikke er konsekvent gennemført gennem bogen? Hvorom alting er, så er jeg fuld af beundring over at Pelle deler sin og Carolines vej til livet som forældre så bundærligt og uden omsvøb. Kæmpe respekt for det projekt! 
Bogen kan helt uden problemer læses af alle, også os, der ingen erfaring har med hverken fertilitetsbehandling eller adoption. 
Bogen er letlæst, og jeg kunne forestille mig at den også var meget velegnet som lydbog.


2 kommentarer:

Kirsten sagde ...

Jeg har ikke læst bogen endnu, men været til Pelles foredrag, hvor han fortæller hele sin historie. Det var en helt fantastisk aften, og jeg kan på det varmeste anbefale foredraget. Han fortalte, at han kom med en del flere små detaljer ved foredraget, end der var med i bogen.

Hvis du på et tidspunkt vælger at tage til foredraget, så husk Kleenex, - det er så rørende, også fordi Pelle selv er så rørt, når han fortæller.

Jeg må se at få fat i bogen og få den læst.

HelleA sagde ...

Kære Kirsten,
Tak for din kommentar. Jeg kan levende foretille mig at Pelles foredrag er meget rørende. Må hellere tjekke hans liste ud og se om han kommer forbi i nærheden af mig :)


KH Helle