mandag den 2. januar 2017

Palmetræet uden pynt

Overskriften er et (indrømmet: lidt kikset) forsøg på at om omskrive en kendt julesang til de omgivelser jeg, sammen med min familie, befandt mig i fra juleaftensdag til nytårsaften.
Gran Canaria var überskøn. Luften 20-22 grader, poolen opvarmet og hotellets all inclusive uovertruffent. Vi dasede, åd og drak i otte dage, og havde der været tale om en uge mere, ville både vægtkonsulenterne og AA komme på tale i mit tilfælde. 
Ture ud af turistreservatet blev det også til, den længste varede det meste af en dag, og tog os med ind til øens midte, hvor formidable udsigter til bjerge, vulkaner, pinjetræer, dadelpalmer og vildtvoksende aloe vera betog os den ene gang efter den anden. I sandhed en dejlig ferie på alle måder. 

Ved 19-tiden på årets allersidste dag steg vi ud af flyet i Billund og hele selskabet på 11 personer holdt nytårsaften sammen her hos os. Lidt matte i koderne efter en rejsedag og fem timers flyvetur, men alligevel en dejlig aften. 

Og bum. Så gik ferien og i morgen står hverdagen i entréen og tager imod os. 
2017, jeg har pænt store forventninger til dig, og jeg har lovet mig selv at få disse forventninger omsat i ord og venlige anmodninger på de steder, hvor jeg har brug for nye input og deciderede forandringer. 

Alt er godt. 




Ingen kommentarer: