søndag den 8. maj 2016

Søndagstip #4

Udfordring:
Du er begyndt at glæde dig som en tosset til din sommerferie. Der er så bare lige den ting, at der er hele 10 lange uger til ferien, hvilket du synes er ulideligt længe. 

Løsning:
Læs! Lån eller køb bøger om de destinationer, du i din ferie skal besøge, og læs med alle dine sanser. Find gerne litteratur, der beskriver andet og mere end lige landets/byens allermest kendte turistattraktioner. 
Og tal så gerne højt og i lang tid ind i hovedet af din partner (evt. en god ven, hvis du er uden partner), om at det du drømmer om at opleve, alt det du gerne vil se og hvad du ellers tænker om de ting, du læser om. Han/hun vil elske dig for det, og det vil (næsten, dog kun næsten) føles som om, I allerede er på vej på ferie. 





Louise Sandager: Paris - Mon amour!

3 kommentarer:

Carina sagde ...

Jeg faldt totalt i filmen Before Sunset med Ethan Hawke og Julie Delpy lige efter jeg kom hjem fra Paris for et par måneder siden.
(Sammen med Rikke T i øvrigt)

Den tager sit udgangspunkt i boghandleren Shakespeare and Company, og er samtalefilm, hvor de to hovedpersoner går rundt i Paris. På en eller anden måde var den helt fantastisk - måske mest fordi jeg lige havde været i Paris.

http://www.imdb.com/title/tt0381681/

Boghandleren er i øvrigt et besøg værd. Den ligger på den sydlige Seinebred, lige skråt overfor Notra Dame.

Ha' en fantastisk ferie :)

Fruen i Midten sagde ...

Jeps, at læse om forestående destination er jeg med på, men begynder jeg at underholde Gemalen alt for meget om alt det, jeg godt kunne tænke mig at se / opleve / prøve, går han formentlig op i limningen, længe før vi skal afsted :-)

HelleA sagde ...

Hej Carina,
Den film elskede jeg! Så den ifb med at efterfølgeren 'Before Midnight' udkom for et par år siden. Tusind tak for tippet med boghandleren, det havde jeg slet ikke overvejet - at man kunne besøge den i virkeligheden :)
KH Helle

Hej Frue,
Sådan er min mand også - han har slet ikke samme trang til at 'læse op' på tingene, som jeg har - og han hører heller ikke for godt efter, når jeg vil dele en eller anden spændende faktuel oplysning fx om en kirke eller et museum, jeg gerne vil se på ferien. Det sker så at han, NÅR vi så er afsted, bliver fanget af vores bøger eller sidder med iPaden, og så pludselig fortæller MIG om det, han læser... a la: 'Vidste du at bla bla bla bla....
"Øh ja, skat, det vidste jeg rent faktisk godt, og jeg fortalte dig om det, for 5 uger siden hjemme i stuen :)

Men sådan er vi jo så dejligt forskellige :)

Tak for din kommentar
KH Helle