mandag den 28. december 2015

Jul: tjek

Julen bæres ud nu. I kasser, i poser og i særdeleshed i skraldespande. 
Ahh! Puster lettet ud, mens jeg propper munden med de sidste brunkager, renser rødkålspletter af den hvide dug og hælder øl-og vinsjatter ud i vasken.
Ud med den jul, den er brugt op, færdig og flosset i kanten, men hvor var den dog rar og vildt hyggelig at have i huset i år. Tak fine jul, fordi du var så god ved mig i år.

Jeg har netop genlæst dette indlæg, som jeg skrev mellem jul og nytår sidste år - og det går op for mig at når jeg skuer tilbage over mit år 2015, så bliver det resten af mit liv kendt som 'det år jeg fik en diskusprolaps i nakken', for der er SÅ mange af de ting, som plejer at være almindelige faste bestanddele af min tilværelse, som jeg har måttet lægge til side, ændre på eller helt opgive, fordi jeg i maj måned fik den åndssvage nakkeskade. Jeg har stadig mén, så måske kommer det også til at fylde ind i 2016. Det har især påvirket mig at jeg ikke har kunnet træne og motionere, som tidligere, så derfor er det lidt med en følelse, som den pink fugl her på billedet at jeg lægger 2015 bag mig.



Den 29.december har bloggen 5 års jubilæum, hvordan skal vi fejre det?


1 kommentar:

www.skøreliv.dk sagde ...

Av, av med nakken!! Håber det bliver bedre over tid! Jep, der er altså rart nok, når man kan sætte punktum for julen. Vi kører på drivgassen, vores jul er ikke helt aflivet endnu, der er stadig lidt krampetrækninger tilbage... Men det er fint nok.
Godt nytår herfra!
Kærligst, mor-monsteret fra skøre liv.