søndag den 30. august 2015

Tina Dickow, Århus og mig

Min torsdag aften i denne uge var overordentligt magisk.
Det var én af de aftener, hvor jeg i glimt mærkede ægte livsglæde suse gennem kroppen, mærkede ægte nærvær fra det menneske, jeg var sammen med, og hvor alt omkring mig ganske enkelt gik op i en højere enhed.

Disse store ord skyldes den århusianske, nu bosat i Island, sangerinde Tina Dickow, som havde arrangeret et brag af en koncert i anledning af den uofficielle åbning af Århus Festuge.

Tina D. var i topform!  Smuk, charmerende, skarp og fuldstændig for vildt musikalsk. Jeg elsker hendes musik og hendes stemme, som har lige præcis den blødhed, dybde og varme, jeg foretrækker hos både sangerinder, kvindelige skolelærere og ditto præster. 

(Mit meget lydfølsomme gemyt bonger  selvfølgelig også ud på stemmer.)


Indimellem Tina D.'s egen optræden præsenterede hun en række islandske (og en enkelt færøsk) gæster på scenen, og koncerten blev lige præcis den musiakalske bro mellem Århus og Island, hun i indledningen fortalte, at hun ønskede at bygge.


Aftenen var magisk. Århus omkring mig. Dejlig veninde ved siden af mig, fremragende koncert og humør i top. 
Og tænk, Tina Dickow havde til lejligheden skrevet en sang om mig. Den får I lige, for den er skøn!






Ingen kommentarer: