mandag den 21. november 2011

Det overrasker mig virkelig

*
At jeg hvert år glemmer hvor lang og træls november er. Jeg har konstant lyst til at tage nattøj på og gå i seng, uanset hvad tidspunkt på døgnet, det er...

*
At karrygult er blevet topmoderne igen. Hvad sker der lige for det, og hvordan i himlens navn kan jeg pludselig synes at farven faktisk er flot, efter at have dømt den ude som fuldstændig no-go siden den gik af mode omkring '90?

*
At der er så stor en kløft mellem det jeg tror, jeg kan nå at udrette på en dag, og så det jeg rent faktisk får gjort. Jeg overvurderer altid mig selv og bliver derfor tit skuffet over mig selv - og det er da tosset!? Min største modstander her i livet har alle dage været ... mig selv!

*
At jeg kunne glemme, at mit forhold til snaps kan betegnes som "et vanskeligt forhold, der kræver særlig hensyntagen og støtte" Ja til mig altså. Især dagen efter julefrokosten.


*
At det har vist sig at være så pærelet at bage rugbrød, når jeg nu i mange mange år, har gået rundt og troet at det var rigtig svært. Nu er jeg sprunget ud som rugbrødsbager - med egen surdej, forståes.

*
At min mand og jeg, som efterhånden har været sammen i mere end 7 år, stadig kan gå så meget galt af hinanden at vores kommunikation er som at sidde på hver sin planet og råbe ud i et tomt himmelrum.

5 kommentarer:

Kristine Sejr sagde ...

Det lyder som om du er et menneske Helle, og hvilket menneske :-) og nu får jeg lyst til snaps...og en påskefrokost. Ikke julefrokost, der er for meget julemad, jeg vil have min tidligere svigermors påskefrokost åh. Men jeg vil også gerne have rugbrød du har bagt.

Mille sagde ...

Kender godt det der med planeterne. Og snaps. Og rugbrød. Kender overhovedet ikke det med karrygul. Det er og bliveer en ualmindelig grim farve, som dog på mystisk vis indgår i to af mine ynndlingskjoler.

Anne Thompson sagde ...

Sådan kan man blive så overrasket over verden og sig selv! Jeg købte for nyligt en karrygul top helt af mig selv. Den er virkelig flot, og jeg forstår det ikke rigtigt!? Tidsoptimisme kender jeg godt, men kan li' at fortælle mig selv, at jeg har været på afvænning -og forbliver sober!

Rikke sagde ...

Åh hvor jeg kender det! Det kunne have været mig der havde skrevet det indlæg!!
Fortsat god kamp!

HelleA sagde ...

Tusind tak for jeres dejlige kommentarer!