onsdag den 10. august 2011

Lidt af hvert

I dette indlæg får jeg tudet mig til tre nye læsere. Mine damer og herrer: Det betaler sig at klynke lidt!
Først kom Line ilende og afslørede, at hun jo i virkeligheden var nr. 48 - og fik sig meldt på listen, således at jeg endelig slap jeg af med det grimme tal 47. Lidt efter ville Amrit så være behjælpelig, hvilket bragte mig på 49 læsere. Ganske vist et knap så kønt og ulige tal, men dog deleligt med syv. Jeg var i sandhed tilfreds. Men sør'me om der så ikke dumpede én mere ned i den faste læserskare - Tillykke til dig Frk. Struds, du er min læser nr. 50.

Jeg takker for kommentarerne til indlægget, det er dejligt at vide at jeg ikke er den eneste, der har et lettere OCD-agtigt forhold til tal. Og Mai har helt ret i, at man jo kommer til at elske selv de skæve primtal højt, hvis man havner i en kærlighedsrelation til et af disse tal.

Sommerferien er seriøst ved at være slut. Og det er helt okay med mig. Faktisk sidder jeg lige nu og vrider de sidste dråber ud af den, mens jeg prøver at tage mig sammen til den egentlig årsag til at jeg er havnet her ved skrivepulten: Årsplan - dansk - femte klasse.

Johanne er i vuggestue og Frederikke tester sit nye liv som "klub-barn". Nu hedder det 3.klasse og SFO er for pattebørn. De store går i klub. Marie, som begynder i 6.klasse, driver den af på værelset med iPod, tv og bøger.

Så nu spænder jeg hjelmen, klemmer ballerne sammen og tager en tudekiks. Og en kop kaffe. Der må aldrig mangle kaffe.

4 kommentarer:

Vadestedet sagde ...

"Stakkel", du må have IH og ÅH så god arbejdslyst med årsplan - dansk - 5. klasse - osv.!
Sindsygt hvor jeg nyder, at jeg IKKE skal dét i år - jeg er friiiiiiiiiiiiiiii ...

Skal dog gerne være sådan en slags ekstern konsulent, hvis du skulle støde ind i akut idéforladthed (sker jo nok næppe ;-)

Amarillen sagde ...

Elsker overspringshandlinger...
Som nu - hvor det er sjovere at læse den ene blog efter den anden end at bli' færdig med de kedelige rapporter..!

Anne Thompson sagde ...

"Det hjælper at klynke". Fantastisk konklusion! Den vil jeg holde mig til ...

Frk. Struds sagde ...

Yeah.... jeg blev nr. 50! Er glad for at kunne hjælpe ;-)

Og god arbejdslyst med årsplan osv.