lørdag den 14. maj 2011

På biblioteket

I formiddag var jeg på biblioteket for at hente en bog, som Martin anbefaler fra sin blog. At hente en bestilt bog på mit bibliotek foregår  helt selvbetjent, og da jeg står og kigger hylderne med de reserverede bøger igennem, rammes jeg med ét af den tanke, at ALLE de bøger er bestilt hjem til mig.

Og hvorfor nu det?

Der står adskillige selvhjælpsbøger om parforhold og ægteskab, der er en om mindfulness (ser interessant ud, jeg noterer titlen) og så er der bøger om familie og børn, bl.a hæfter jeg mig ved titlen "Hvordan får du dit barn til at sove." 
Så står der et par fede havebøger, en rejsebog og en masse romaner, hvor flere at titlerne er nogen, jeg har på en liste over bøger, jeg gerne vil læse.
Og så står der bøger om pædagogik, om klasseledelse, om konflikthåndtering, om kreativ danskundervisning og om den lærende organisation.
Alt sammen noget for mig.

Tænk, at jeg alene udgør HELE målgruppen for hylden med reserverede bøger på mit lokale bibliotek!

Eller også er det bare sådan at:
 1. Vi er mange forældre, der er (eller har været) frustrererede over vores børns dårlige søvnmønster.
 2. Vi er mange, der gerne vil blive bedre til at være i et ægteskab/parforhold
 3. Vi er mange, der gerne vil lære os selv lidt bedre at kende
 4. Vi er mange, der gerne vil have en flottere have og blive bedre til at lave mad,
5. Det er eksamenstid på byens lærerseminarium, derfor de mange undervisningsbøger.


I dag blev således dagen, hvor jeg via en hylde på mit lokale bibliotek opdagede, at jeg er ligesom alle andre!


1 kommentar:

Kristine Sejr sagde ...

Ja, du er så, og derfor kan vi li dig, fordi vi ser os selv i dig. Men jeg er jo også bibliotekar, så jeg er så klog så klog :-D. Sidst jeg var på biblioteket fik jeg da også lige lånt så hatten passer af selvhjælpsbøger, og den ene er så god for mig. Noget med at give slip på negative følelser man render rundt med. Der stod noget med at hun endte med først at føle sig fri, da hun blev låst inde. Det kan man godt tænke lidt over.
God weekend.