fredag den 4. november 2011

Men i dag er det er fredag

Ih guder, hvor jeg synes mit liv er kedeligt for tiden. Har svært ved at skelne mellem uger og dage, for de er ens. Søvnige fortravlede morgener, hvor jeg råber 'husk nu idrætstøj' og 'hvis sure sokker er det, der ligger her og flyder' og vanvittige arbejdsdage, hvor jeg kun lige med nød og næppe når det, jeg skal, men sjældent det, jeg gerne vil. Dernæst følger trætte eftermiddage med børn, der enten skal bringes eller hentes til svømning, fodbold, kor og gymnastik eller piskes i gang med lektier, oprydning og borddækning. Indkøb, aftensmad, madpakker og herefter en aften, hvor jeg eller Jens er ude. Mig til studiekreds, til forældrerådsmøde, til møde på arbejdet og han til badminton og til festivalmøde. Vi har ikke været hjemme begge to en eneste aften i denne uge. Når en lang dag er overstået, så kan man så kravle i seng og lægge sig til at sove, velvidende at den efterfølgende dag er fuldstændig magen til den, man lige er færdig med. 

Men i dag er det fredag og min veninde kommer og drikker rødvin og ordner verdenssituationen sammen med mig, mens Jens er ude at lege med fodbolddrengene. Han glæder sig helt vildt - og det samme gør jeg. Det er win-win.

Helt i trance af hverdagskedelighed var jeg åbenbart ikke i morges, da jeg kl. 7.20 trådte ud af min dør.  Jeg kiggede op  og stod et langt øjeblik og nød synet af en helt fantastisk smuk himmel, der var ildrød af den opgående sol.

God weekend!



3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Kender det godt - ugerne flyder sammen og det hele går hektisk hurtigt - og overskuddet er pistvæk.
Dejligt at du kunne stoppe op og nyde synet at den smukke solopgang!

rikkeheide sagde ...

Uhhhh det kender jeg godt! November er altid så hård, synes jeg! Jeg arbejder også på en skole og vi kan altid mærke på børnene at november måned er træls!
Til gengæld kan vi glæde os til december - både i hjemmet og på vores arbejdsplads (skolen) - DET er hyggeligt!! :)

Lines linier sagde ...

Ja, thank god for fredage - og weekender i øvrigt!Du ønskes en rigtig god en af slagsen :-)