tirsdag den 15. marts 2011

Fede ting, der er sket i dag

* Har tilbragt formiddagen som post i et stjerneløb for fjerde, femte og sjette klasse. Frøs og var sulten, men glædede mig over, at jeg i det mindste ikke skulle tisse, mens jeg stod der. Løbet var stor succes og synet af glade børn, der hyggede sig og samarbejdede på tværs af alder og køn, gav sgu næsten en klump i halsen på en halvgammel rørstrømsk folkeskolelærer.


*Har opdaget den amerikanske sing-and-songwriter Cat Power. Nuurhh, hvor synger hun GÅÅÅT. Hør selv Hvor hulen har hun gået og gemt sig, siden jeg ikke har fået øje (ører) på hende?


* Lykkedes med at powernappe 17 minutter i eftermiddag inden afhentning af børn og forventes derfor at kunne holde mig vågen til en HEL FILM i aften. Værs'go mine damer og herrer!


* Bogen fortabt i skolen, som jeg har været på venteliste til i evigheder er ENDELIG kommet hjem til mig. Glæder mig stort til at læse den. I en artikel der omtalte bogen, faldt jeg især for udtrykket "udfordrede børn." Børn, der skejer ud i skolen er ikke udfordrenNDE, de er udfordreDE.


* En skøn kollega og jeg fik i dag hul igennem til et kreativt projekt, vi skal lave med en gruppe elever i en alternativ uge. Elsker gode og inspirende møder ligeså højt som jeg hader dårlige og kedelig møder.




* Min dejlige mand har lige skænket et glas rødvin til mig.

Ingen kommentarer: