lørdag den 14. oktober 2017

Ved du hvem du stemmer på 21/11?

Indlægget handler om at jeg ikke ved, hvem jeg vil stemme på til Kommunalvalget 2017.

'Skaaaaaaat', råber jeg fra stuen, hvor min røv har siddet fast i sofaen i timevis, ud i køkkenet til ham der har en vielsesring  magen til min, der er i gang med aftensmaden, men fordi han lige har tændt for røremaskinen, kan han ikke høre mig.
Jeg vil spørge ham om han ved om at der opstiller nogen kandidater fra Alternativet til kommunalvalg i vores kommune, for jeg kan mærke helt ind i mine gamle knogler at jeg er så uendelig træt af de gamle traditionelle partier i dansk politik og det afføder så tanken at der simpelthen skal andre boller på suppen, inden vi overlader jordklode og samfund til de næste generationer.
Min ældste datter skal stemme for første gang i sit liv d. 21.november. Hun står på kanten til voksenlivet med blikket rettet mod fremtiden. Fuldstændig som jeg oplevede det, da jeg for mange herrens år siden skulle stemme for første gang, aner hun ikke, hvor hun skal sætte sit kryds. 
Jeg opfordrer hende til at stemme med hjertet. Med de værdier, hun så fint er i fuld gang med at stadfæste som sine. 
Og jeg håber selvfølgelig meget at disse værdier afspejler noget af det, hendes far og hans kone sammen med min mand og jeg har givet hende med på vejen i opdragelsen. 

Jeg håber, hun vil være tro mod sig selv og ikke lade sig påvirke at dem, der råber højest og skaber frygt. Jeg siger til hende at de der taler dårligt og nedladende om andre, ikke er værd at lytte på.  
Min virkelighed er så at jeg ikke selv ved, hvor jeg sætter mit kryds. 

Har du styr på, hvem eller hvilket parti du vil stemme på d. 21.november?

God weekend til jer derude!

PS.Mine tanker om det kommende valg ledte mig frem til en test, man her kan tage, som giver et praj i retning af, hvilken kandidat man er mest enig med. 



Ingen kommentarer: