onsdag den 19. april 2017

Strandklar

Selvom det kunne have været helt vildt sjovt, hvis den lokale gymnastikforenings nye tiltag, holdet 'Strandklar', rent faktisk havde haft det indhold, at man ankom i badetøj og med håndklæde, smurte sig ind i solcreme og lagde sig til rette med solbriller og en god bog, så var jeg helt med på at det var en anden slags strandklar, der var tale om.

Jeg deltog med stor entusiasme. Knoklede på, gav den gas,  og svedte som en hest i de 50 minutter seancen varede. Mens det var allerhårdest (sådan cirka midt i sættet med burpees, hadeøvelsen over dem alle) overvejede jeg seriøst at melde mig selv strandklar efter denne ene træningsgang, og så tage det med et smil at jeg allerede havde betalt for otte gange, men som jeg har oplevet uendeligt mange gange, så varer alle mine dårlige tanker om træning lige præcis til det sekund, jeg er færdig, derfra elsker jeg det, bliver glad og stolt over at jeg fik skubbet røven afsted, og fortæller vidt og bredt til alle der (ikke) gider høre om det, hvor hårdt det var og hvor øm jeg er dagen efter.

Og ja, øm det må være dagens ord i dag. 
Skulle faktisk have været afsted til noget morgentræning i dag (det er jo onsdag you know), men det måtte jeg simpelthen droppe, for jeg følte på ingen måde at min krop var klar til at give den max gas igen efter kun 9 timers restituering. Det passer muligvis ikke, men sådan havde jeg det, da vækkeuret ringede kl. 5.17.

Mellempigen og jeg er på vej til Kolding, hvor hun i dag skal modtage det korset, som hun i de næste halvandet år, skal sove med hver eneste nat. Korsettet, som er lavet af sådan noget hårdt plastfiber-agtigt materiale, skal så meget gerne ligeså stille presse hendes skæve rygrad mere lige.

Hun har fået diagnosen skoliose, som er en bred betegnelse for skæv rygrad. I hendes tilfælde er hendes rygrad vokset skævt inden for det seneste år, og hvorfor den så er det, er det ingen der kan forklare. Lidelsen rammer mange piger i netop hendes alder (hun fylder snart 15). 

Solen skinner og jeg ønsker enhver, der læser med her en rigtig dejlig dag.



Ingen kommentarer: