fredag den 17. februar 2017

Vinterferie '17 #3

En skøn ferie er vej ind i sit sidste kapitel. Mine ældste døtre tog videre til deres far, og Lillepigen og jeg skulle så hjem til Region Syddanmark igen. men inden vi forlod Aarhus havde vi lige én ting mere, vi ville. Jeg elsker kunstmuseet ARoS og benytter enhver lejlighed til at besøge de aktuelle udstillinger.  I dag var det udstillingen med den danske maler J.F Willumsens ''Vilde, vovede og sene' billeder, der trak, for lige nøjagtig Willumsens kunst, blev jeg vildt betaget af, da vi i påsken sidste år holdt ferie i Frederikssund, og i den forbindelse var en tur på Willumsens Museum. Udstillingen levede fuldt ud op til mine pænt høje forventninger, de kan bare noget megafedt med den måde de sætter kunsten op på ARoS, synes jeg. 
En tur i Olafur Eliassons Rainbow Panorama blev det selvfølgelig også til. Et must, hvis man har børn med!
Det var i øvrigt næsten en fornøjelse i sig selv at gå forbi den lange kø ved indgangen, og bippe sig ind med egen medlemskort til Aros. En gave, jeg engang gav mig selv og som jeg har været SÅ glad for. 
Efter besøget spiste min søde yngste og jeg frokost i caféen. Barnet fik et pølsehorn (kvalitet pænt over middel) og jeg fik en rugbrødssandwich med hellefisk (delikat). 



Sig mig engang: Hænger det billede ikke vildt skævt,
spurgte ham, der har en vielsesring mangen til min, da vi viste ham de billeder,
vi havde taget på ARoS.
Tror altså bare det er fotografen, der vinkler pænt skævt :) 

Your Rainbow Panorama.
Tror aldrig jeg bliver træt af at gå derop
 og kigge ud over mit elskede Aarhus.


2 kommentarer:

Malin sagde ...

Det lyder som en god sidste dag på ferien! Jeg har kun været på Aros én gang, og vil gerne tilbage. Sidste år tog jeg en fridag for at vise min far og mor Aros, da de var på besøg fra Sverige. Havde dog ikke tænkt på at det var mandag, og Aros derfor på lige fod med alle andre museer var lukket. Enormt ærgerligt, når man kørt helt fra Aalborg. Vi må prøve igen, en anden gang :) God weekend! Kh

HelleA sagde ...

Hej Malin,
Tak for din kommentar :) Aj, hvor irriterende at I lige landede på ARoS på en mandag, hvor der er lukket :-/ Det har vi også været ude for - at glemme at alle museer er lukket om mandagen.
Men lov mig at I gør et nyt forsøg en anden dag (ikke mandag!), for ARoS er virkelig værd at køre fra Aalborg efter!
KH Helle