tirsdag den 31. januar 2017

Kunsten at være for meget

Dette er et gammel indlæg - helt fra 2015, men fordi jeg har været inde og rette en dum fejl i det (som en venlig læser havde gjort mig opmærksom på), insisterer blogger på at ændre datoen. Vi taler altså om en vaskeægte genudgivelse!

I aftes trodsede jeg den enorme hverdagstræthed, der hærger mit liv for tiden, og bevægede mig ud i verden. Til Spinderihallerne i Vejle, hvor en dejlig dame ved navn Mette Ullersted holdt et herligt foredrag. Foredraget hed 'Kunsten at være for meget' og handlede om, at især kvinder har en rigtig mærkeligt ting med at dømme hinanden som værende for meget. 

Aj, så I hvor udringet Lises kjole var, hun er altså bare for meget,  helt vildt så højt Anne griner, hun er altså for meget, hun er...

I virkeligheden, sagde hun opfordrende,  ville vi være meget lækrere, have det bedre og se bedre ud, hvis vi var mere for meget end for lidt! 

Mette Ullersted foredrag var i sandhed feel-good tid, pointerne formuleret tydelige og krydret med små 'tal lige et minut med din sidemand om - øvelser', super humoristisk (når hun rullede sig  ud i beskrivelse af komiske eksempler egne næsten på grænsen til at være stand-up) og jeg måtte hurtigt sande at damen har helt fuldstændig og aldeles ret: 
Fandme hellere være for meget, end at være for lidt! 



Ingen kommentarer: