onsdag den 18. januar 2017

Januar er god ved mig

Mange synes januar er kold, mørk og lang. 
Det er den også, jeg har bare ikke mærket det i år.
Vores juleferie sydpå har tilsyneladende loadet mig med overskud, for mens andre har lagt sig på stribe med forkølelse, halsbetændelse og influenza, har hverken mine børn eller jeg (bank-bank-bank, håber skisme ikke karma bider os i nummi nu) ikke haft en eneste sygedag siden skoleårets start i august. 


Med sol på næsen og en dejlig ustresset juleferie tog jeg således hul på 2017 med både den fysiske og den mentale energibeholdning helt i top!

Om januar har jeg hermed følgende kommentarer:


  • Den er væsentlig nemmere at komme igennem, når man slutter december med en solferie.
  • Januarudsalg er genialt, især efter en jul uden gaver. Således er jeg udstyret med både ny vinterjakke, adskillige par sko og mange andre nyerhvervede herligheder i klædeskabet.
  • En pæn erstatningssum fra forsikringen efter vores møgirriterende indbrud i julen gjorde oventstående punkt endnu sjovere. Ny pc blev også erhvervet. 
  • Jeg fyldte 45 år d. 12/1, det var en herlig dag og gjorde ikke ondt nogen steder. Det er vel også en slags milepæl at være halvvejs til de 90, er det ikke?
  • Vi har ingen store weekenplaner haft i de første tre uger af januar. Det har betydet masser af god familiehygge og mange udstregninger på husets to-do-liste. Det gør os så godt ovenpå et efterår spækket med tant og fjas.
  • Jeg har i 2017 været afsted til styrketræning 2 gange om ugen. Jeg holder ved og bliver så stærk!
  • Vanen fra efteråret 2016 med at ligge i sin seng kl. 22 har jeg taget med ind i 2017.
  • Det samme gælder vanen med at lade telefon og iPad ligge i stuen, når jeg går i seng. 
  • Vanen med at voldæde resterne af chokoladegaverne, min mand slæbte hjem (firmagaver) i december løber snart ud af sig selv. Skabet er næsten tomt. 
  • Sundhedstrippet jeg plejer at belemre mig selv med i januar er af ovenstående årsag udsat til februar. Eller marts.

2 kommentarer:

A + K = ♥ sagde ...

Tillykke :D
Januarudsalg er det fedste - og faktisk især for jer, der har fødselsdag, min far har d. 9. og får nærmest altid dobbeltgaver fordi, de netop er på bud ;)

- A

HelleA sagde ...

Nemlig <3
Tak for din kommentar - og rigtig god weekend :)