fredag den 19. august 2016

Bukserne af

Episode fra mit arbejde på en mellemstor sydjysk folkeskole:

Det hele gik lidt stærkt lige på et tidspunkt, hvor vi skulle flytte ind i de nye lokaler. Lokaler som skal danne rammen om et tilbud til børn, der af den ene eller anden grund har brug for et break fra deres klasse. Hvor noget står i vejen for læring eller for trivsel. 

Faktisk gik det hele så stærkt at vi flyttede ind i lokalet, mens det blev malet, og altså gik mellem nymalede vægge og karme, og pakkede kasser ud, ryddede op og satte på plads. 

Det var derfor først, da jeg var FÆRDIG med at tale i telefon med en elevs mor, at det gik op for mig, at jeg under det meste af samtalen havde stået lænet op af den nymalede dørkarm, og at mine nye mørkeblå Noisy May bukser OG den smarte lyseblå skjorte, jeg var iført, var smurt ind i hvid maling fra venstre baglår, op over rumpen og med stænk op ad den nederste del af venstre rygstykke. 
Klart værst på bukserne.
'Uhhhhh for satan da', kom jeg af ren forskrækkelse til at brøle højt, egentlig mest fordi jeg kunne se at malingen på dørkarmen var helt smattet ud, men da min mandlige kollega så kom løbende og gjorde mig opmærksom på skaden på mine bukser, indfandt panikken over, hvordan jeg skulle få malingen af bukserne, sig ret hurtigt. Vi blev enige om at det var vandbaseret maling, og at det måtte kunne vaskes af med vand og sæbe.
Og her er det så at min kollega, i samme sekund som en anden elevs far træder ind ad døren, siger med en, hvad der i mine ører lød som meget høj og tydelig stemme: 

Du bliver nok nødt til at tage bukserne af, Helle.

Øhh, forstyrrer jeg jer, spurgte den her far så med et let forvirret udtryk.

Nej nej slet ikke, fik jeg sagt. Jeg beholder da bare bukserne på. 

6 kommentarer:

www.skøreliv.dk sagde ...

Hahahaha; der døde jeg lige lidt af grin midt i Disney Sjov! Men selvfølgelig ikke skide-skægt for dine bukser!... Sender dig min dybeste medfølelse på buksefronten!

Lene sagde ...

Haha sikke en historie den far kunne fortælle ;-)

Fruen i Midten sagde ...

He, der fik jeg lige et godt grin til morgenkaffen :-) Håber, det lykkedes at redde bukserne?

HelleA sagde ...

Tak for jeres kommentarer :)!Det må helt crazy, og jeg griner selv over det endnu.
Jeg fik lidtvsenere på,dagen en kollega til at skrubbe min buksebag med en klud m. vand og sæbe, det fik det meste af malingen af, og så var jeg ret sikker på at en tur i vaskemaskinen ville tage resten... Men ak og ve - det var ikk tilfældet, der er stadig hvide malingskjolder på de mørkeblå bukser?

Og hvordan får man så det af - uden at skamfere bukserne?

Kristine Sejr sagde ...

Haha, og netop derfor vil jeg gerne være læner :-D...åh gud...det var en sjov fejl. lærer!

Min Servicehund sagde ...

lol hunden ser sjovt på mig

hmm nu har du jo vasket dem, men div. råd er omgående vand og opvaskemiddel (flydende)bukser kan blive på.
brunsæbe kan have effekt, det samme kan grøn (den der tager motor olie) nogle gange virker det at fryse bukserne.

men om de 100% kan redes .. thja... ellers hvis pasformen er god kunne du måske farve dem... evt i en blå farve tæt på original farven.