torsdag den 28. august 2014

Ikke omkuld



Er der lidt stille på bloggen for tiden, fordi jeg ligger og raller i et hjørne, fuldstændig knockoutet af opstart på nyt skoleår?
Nej heldigvis ikke. Er jeg kommet godt i gang med alt det nye - skolereformen og min nye arbejdstidsaftale? Ja, det er jeg, og for hver eneste uge der går, vænner jeg mig en lille smule mere til det hele. Mit gæt er, at jeg med ihærdig indsats, god nattesøvn, sund kost og ekstra styrketræning vil være mentalt synkroniseret og omstillet omkring efterårsferien. Eller noget.
Er jeg glad for det? For reformen ja, den er der potentiale i, især hvis dens praktiske udformning havner i hænderne på nogen, der virkelig kan. 
Hvad så med de nærmest industrialiserede nye arbejdstider?
Hmmm.... Det er svært, men jeg prøver. Det gør jeg virkelig, for jeg vil gerne. Tilpasse mig, være dygtig, gøre det godt. Være positiv og se muligheder. Men Gud hvor jeg savner fleksibiliteten og at løse opgaverne på tidspunkter, hvor det passer bedst til mig og det liv, jeg lever ved siden at mit arbejde.
Har jeg mere fritid end før? Ja, er du svimmel, det har jeg. Men nyder jeg ikke det? Jo jeg nyder det faktisk rigtig meget, også selvom jeg ikke helt har tilstrækkelig glæde af det endnu, fordi jeg har været så megamonstertræt hver eneste dag, når jeg efter 16 er tumlet ind ad døren. Hveranden onsdag arbejder jeg fra 8-18. Er I klar over, hvor stor en madpakke, det kræver at skulle holde et højt tempo i så mange timer i streg? Vi taler jo fandme bæreposer!

Er der lyspunkter? Ja, rigtig mange. Søde elever, skønne kolleger, dansk i indskolingen og nogen, der er ved at lære at læse. 

Og en tur til Berlin med ham, der har en vielsesring magen til min. Fra i morgen og tre dage frem. Det bliver så godt.
Vi i Berlin for tre år siden og har ikke haft én eneste børnefri weekend i de tre år, der er gået siden. Så vi trænger. Sgu.

Vi gik meget traditionelt turistagtigt ombord i byen sidst. Denne gang medbringer vi  den lidt alternative Berlinguide, som den danske forfatter (som bor i Berlin) Sissel-Jo Gazan har skrevet. 

Ta' med til Berlin

Ingen kommentarer: